Kada pritisak u gumama nije na propisanom nivou, odnosno kada one nisu dovoljno napumpane, može doći do pucanja pneumatika - bez obzira na doba godine i spoljašnju temperaturu. Međutim, kombinacija velike vrućine i niske količine vazduha pneumatike tokom leta čini posebno sklonim pucanju.
Bočne ivice pneumatike se tokom vožnje savijaju, pa je površina gume na asfaltu veća. Zbog toga dolazi do povećanog trenja, što dovodi porasta temperature pnaumatika. Ako je pritisak u gumi u skladu sa propisanim, toplota koja se stvara je minimalna.
Međutim, ako je pritisak u gumama nizak, bočne ivice su mnogo fleksibilnije, dijelom naliježu na asfalt i stvaraju mnogo više toplote. Kada se na to doda ljetnje sunce, odnosno visoka temperatura asfalta, to na kraju može dovesti od pucanja, pa čak i raspadanja, gume.
Nacionalna uprava za bezbjednost saobraćaja na putevima Amerike (NHTSA) procjenjuje da se najmanje 11.000 sudara svake godine dogodi kao posljedica neispravnosti guma (zbog čega su 2016. godine smrtno stradale 733 osobe). Nisu sve saobraćajne nezgode bile posljedica pucanja guma, ali su gumi - defekti svakako doprinijeli tom broju i značajno uticali na sudare.
Zato, napumpajte gume do onih vrijednosti koje je preporučio proizvođač, koje možete naći na pločici sa informacijama koja se najčešće nalazi na vratima vozača, kao i u priručniku za upotrebu vozila.
Takođe, često pregledajte gume svog automobila, barem jedanput mjesečno. Svaka guma treba da bude pravilno naduvana i ne smije da ima nikakva ispupčenja, ogrebotine, naprsnuća, posjekotine ili oštećenja nastala prilikom udara u rupu na putu ili ivičnjak.
Važno je da zapamtite da je pritisak u gumama najbolje provjeravati kada je automobil hladan, odnosno kada nije vožen neko vrijeme. Provjeru je, takođe, moguće obaviti i nakon kraće vožnje, budući da duža vožnja može da poremeti pritisak u pneumaticima.
Nema komentara:
Objavi komentar