Dok vozite svoj auto po ljetnjoj vrućini, vjerovatno ne razmišljate mnogo o spoljašnjoj temperaturi, sve dok vam je klima uključena, a vrelina sa one strane stakala. Tada ne razmišljate ni o tome da vožnja sa uključenim klima uređajem utiče na potrošnju goriva, ali i na snagu motora.
Dakle, kada voziite sa uključenom klimom, vaš auto troši više goriva i vuče automobil sa manje "konja".
Kada je klima uređaj uključen, na obrtomjeru možete da primijetite da se broj obrtaja motora malo povećava. Motor na taj način radi kako bi nadoknadio snagu koju odvlači klima, iz čega jasno slijedi da rashladni uređaj "krade" konjske snage motora kada je uključen. Zato se, s pravom, postavlja pitanje o kolikoj snazi je tu riječ.
Količina snage koju motor gubi zavisi od samog motora koji pokreće vozilo. Tako manji motori možda i neće gubiti mnogo snage, dok će veći gubiti monogo više, pošto trenutni gubitak snage predstavlja procenta od ukupne izlazne snage motora.
Prema testu, prije nekoliko godina objavljnom na YouTube kanalu "Sikky", prosječna snaga i obrtni momenat koji se gube u vožnji sa uključenim klima uređajem iznosi oko 10 odgovarajućih jedinica za svaku vrijednost. Testiranje, u kome je učestvovao jedan Lexus IS-F, je do tog rezultata došlo merenjima na dinamomoteru. A mjerenje je pokazalo da je motor automobila sa uključenom klimom proizvodio 363, a nakon što je ona isključena 372 konjske snage.
Ako želite da budete sigurni da vaša auto maksimalno koristi svoju snagu, a da pritom ne isključujete klimu u potpunosti, ovih nekoliko savjeta će vam u tome pomoći:
- Klima uređaj koristite samo onda kada je to neophodno,
- Ako u autu imate automatsku kontrolu klime, podesite temperaturu na onu koja je trenutno napolju. Tako ćete moći da budete sigurni da se uređaj neće često aktivirati,
- Kada startujete motor, klima uređaj bi trebalo da bude isključen. To neće napraviti neku veliku razliku, ali će svakao uštedjeti mali dio snage motora.
Nema komentara:
Objavi komentar